האם כל סבון מוצק הוא בהכרח סבון?

מכירים את המוצר דאב?

הם יצאו עכשיו בקמפיין גאוני שאומר אנחנו לא סבון אנחנו בר יופי

״we are not a soap we are beauty bar"
למה כל כך חשוב להם לדעתכם לציין את זה?
מעבר לעובדה האמיתית שהם לא סבון? אז בו לרגע נחזור קצת אחורה ונסביר איך מבדילים בין סבון מוצק אמיתי לכל דבר אחר.

מה זה סבון?

סבון הוא מוצר שנוצר ע״י בני אדם בתהליך כימי, כי הרי שמן ומים אינם יכולים להתחבר יחדיו ובטח שלא לנקות את הגוף שלנו. אז כדי שזה יקרה משתמשים בבסיס חזק שנקרא נתרן הידרוקסיד, בתהליך שקרוי ספוניפיקציה ורק לאחר שהתהליך מסתיים נוצר הסבון. מותר לכתוב את המילה סבון על מוצר מוצק, אך ורק אם הוא נוצר בתהליך הזה , כמובן שיש עוד בסיסים מעבר לבסיס הזה, פעם היו משתמשים גם באשלגן הידרוקסיד ליצירת סבון.

אתם יכולים להיכנס ללינק, הוא מכתבה על הנושא 👇

הסבון המוצק של החברה הגרמנית "דאב", המשווק תחת ההגדרה "סבון קרם לטיפוח", אינו סבון כלל. הוא גם אינו אל-סבון (סבון סינתטי), כפי שהוא מוגדר על גבי אריזה אחרת, עליה מצוין: "דאב" - אל סבון קרם לטיפוח העור, מכיל %25 קרם לחות".

מסתבר, כי בחו"ל המוצר אכן אינו משווק כסבון: בכיתוב באנגלית המלה סבון אינה מופיעה כלל, והמוצר מוגדר כקרם.על מנת שמחוצר יוגדר כסבון הוא צריך להכיל לפחות 78% חומרים פעילים בדאב יש רק 27%. אז דאב באמת מייצרים קרמים נהדרים ( לא טבעיים אבל עושים את העבודה).ולגבי סבון, אם אתם רוצים להשתמש במשהו שבאמת יסיר מכם את הליכלוך שהצטבר על עורכם, ולא בצורה כימית, אז דאב זה נחמד אבל הוא רק ימרח עליכם עוד קצת לחות על הלכלוך מה שכן תמיד ניתן להשתמש בסבון מוצק אמיתי ואז למרוח קרם לחות, תגיעו לאותה הרגשה.

אני באופן אישי, לא שמה קרם לחות בכלל
ולא שלא סבלתי מיובש, פשוט מאז שעברתי לסבון מוצק, העור שלי כבר לא יבשלא כל סבון מוצק, לא מייבש את העור, אם בסבון יש המון שמן קוקוס, הוא לא רק ייבש את העור , הוא אפילו יגרום לגירוי ולכן אני תמיד מכינה את הסבונים שלי עם ממש מעט שמן קוקוס ויש סבונים שאני מכינה ללא שמן קוקוס. עם הזמן למדתי להוסיף המון חמאות, מנגו, שיאה, קקאו שלא הופכות לגמרי בתהליך לסבון ומשאירות את הלחות על העור. וגם ישנם חימרים כמו חימר קאולין ששמים אותו כמעט בכל מסיכת פנים והוא ממש מצויין לעור ושמן סובין אורז, שמלא בויטמינים ואנטיאוקסידנטים ונספג בעור שלנו טוב טוב.

אז איך יודעים מה מומלץ לרכוש?

כשאתם הולכים לסופר, תחפשו את המילה סבון, אם אתם מוצאים אותה סביר להניח שזה באמת סבון אמיתי, דבר שני תסתכלו על הרכיבים בסבון ומה המרכיב העיקרי שלהם, אם זה שמן קוקוס קחו בחשבון שאולי הוא ייבש לכם את העור,  לפאלמוליב יש גם סבון מוצק והוא מורכב ברובו משמן דקל ושמן זית, גם שמן דקל אם הוא מרכיב עיקרי עלול לייבש ולכן שימו לב לתוספות האחרות בסבון ואם הוסיפו לו חומרי לחות, על מנת שלא תרגישו את היובש.
יש לכם שאלות נוספות?
תרצו להתייעץ?
אני כאן בשבילכם