שבע סיבות למה מומלץ להשתמש בשעוות סויה על פני שעוות פרפין

בטח גם אתם כבר שמעתם על הטרנד של הכנת נרות בריאים יותר ועל כל הסיבות למה לא להשתמש בשעוות פרפין, אבל אתם לא לגמרי מבינים למה שעוות סויה נחשבת בריאה יותר.

 נתחיל קודם כל להבין מהי שעוות סויה?

שעוות סויה היא שעווה צמחונית אשר מופקת משמן פולי סויה אשר עוברים תהליך הקרא הידרוגנזה- תהליך שבו חומצות השומן צמחיות ( הבלתי רוויות) עוברות למצב רווי, על ידי טיפול עם מימן, מה שיוצר חומצות שומן חדשות מסוג טרנס ( כמו המרגרינה- אשר פחות מומלצת למאכל ונחשבת לא בריאה בגלל התהליך). אבל בנרות, זה בדיוק מה שגורם לטקסטורה החלבית והנעימה של שעוות הסויה. התהליך הזה של ההידרוגנזה גם אחראי על הורדת טמפ ההמסה של השעווה שנדבר עליה בהמשך.

נרות פרפין הם נרות זולים, מריחים טוב ותמיד נדלקים, אז למה בכל זאת מומלץ לעבור לנרות משעוות סויה?

בריאות

שריפת נרות סויה בריאה יותר עבור הבריאות שלך ועבור הבית, למה? כיף ממש להסתכל על העברה של הנר ויש להם גם השפעה מרגיעה, מה שכן הצד הפחות חיובי בזמן הבעירה הוא הפיח, אתם יכולים לראות אותו גם שמדליקים נרות חנוכה, מין עשן שחור כזה, העשן הזה נדבק לנו לרהיטים , וילונות והכי גרוע הוא יכול לעבור גם במזגן לכל הבית ולבסוף להיכנס למערכת הנשימה שלנו. הפיח מכיל 11 רעלנים ושני קרצינוגנים: טלואן ובנזאן. נמצא שכבאים פיתחו יותר מחלות סרטן בגלל כימיקלים אשר מייצרים בנזאן בזמן שרפה. הבנזאן נמצא בווקס שמצפים איתו את הרהיטים. בנזאן וטלואן נמצאו בשריפת שעוות פרפין. שעוות סויה אינה משחררת את הרעלנים האלו לאוויר נרות משעוות סויה, נחשבים בעירה נקייה. לחלק מהאנשים נרות משעוות פרפין גורמים להם לכאבי ראש וכלן ההמלצה היא לעבור לנרות משעוות סויה.

מקור טבעי

שעוות סויה מופקת משמן פולי סויה. פולי הסויה הם טבעיים ונחשבים כמקור אנרגיה מתחדש. נרות פרפין מכינים משמן פטרולום, מקור אנרגיה לא מתחדש אשר מכיל חומרים מסרטנים, אשר משוחררים לאוויר בזמן בעירה. נרות משעוות סויה לא משחררים פחמן דו חמצני לאוויר. ואפילו יש להם ניחוח טבעי ונעים גם ללא הוספת שמנים אתרים.

טובים לסביבה

שעוות סויה היא מקור טבעי ומתכלה לעומת שעוות פרפין אשר מיוצרת באמצעות גז ומזהמת את הסביבהשעוות סויה מייצר נרות לא רעילים אשר מופקים משמן צמחי ולכן הם בריאים יותר לבני האדם, בעלי החיים ולסביבה.

 מחזיקים לאורך זמן

 בגלל טמפ בעירה של נרות סויה היא יותר נמוכה מאשר נרות פרפין. הם מחזיקים זמן רב יותר עד פי 50% יותר מנרות פרפין. לכן נר של 250 גרם משעוות סויה הוא שווה ערך לנר בגודל 500 גרם של פרפין. אז גם אם נראה שהכמות של נרות סויה לעומת המחיר היא נמוכה, אין הדבר כך באמת, כי השעווה מתכלה לאט יותר משעוות פרפין. בנוסף, נרות סויה נשרפים בצורה אחידה ולא משאירים בצדדים שאריות.

 יכולת הפצת ריח טובה

כאשר יש יכולת הפצה טובה של הריח, הוא מופץ בכל חלל החדר, נרות סויה מפיצים את הריח שלהם ומתפשטים בכל חלל החדר, וזאת עקב הטמפ המסה הנמוכה שלהם, ככל השמטפ יותר נמוכה ככה הריח שמשתחרר ולא נשרף מופץ יותר טוב גם הפתיל וגם מכל שטח הפנים של הנר.

ריח טוב יותר

נרות סויה לא שורפים את הריח ולכן הריח טוב יותר ואם משתמשים בשמנים אתרים, אין סכנת הידלקות של המן מאשר שהטמפ המסה של השעווה היא נמוכה יותר ״שעווה קרה״. הסויה נשרפת נקי יותר ולכן גם שומרת על הריח המקורי של הנר. 

מה לגבי ניקיון?

קרה לכם שנדלקתם נרות שבת? או נר חנוכה והיה לכם ממש קשה לנקות את השעווה שנדבקת לכל מקום?עם שעוות סויה זה לא יקרה. מים וסבון מורידים בקלות את השעוות סויה. כעת נותר לכם לרכוש נר כזה או לבוא אלי וללמוד איך מכינים נר משעוות סויה. ולמה אני ממליצה לערבב אותו עם עוד סוג של שעווה טבעית ונהדרת, שעוות קוקוס.

לפרטים אודות הסדנאות👇

סדנת הכנת נרות טבעיים, ריחניים ואיכותיים