למה עברתי לשמפו ומרכך מוצקים?

אתחיל ואומר שמה שאני אוהבת זה שיער נקי, לא שומני ולא נושר ומה שעושה לי כיף בשמפו זה המון המון קצף!!בערך כשנה אחרי שהחלטתי להתחיל ולייצר סבונים לכולם ולעולם לא להשתמש שוב באל סבון הנוזלי, עם הריח המלאכותי.

מי שלימדה אותי ליצור סבונים נהדרים-   שרונה רפפורט

קראה לי שוב, לבוא ולהתנסות בהכנת שמפו מוצק, אשר מסתבר שבחול זה ממש טרנד.כמובן שישר זינקתי על ההצעה, ולאחר סדנה קצרה ומעניינת אשר בה למדתי את כל מה שצריך לדעת על אופן ההכנה והמרכיבים השונים, הכנתי את השמפו המוצק הראשון שלי.בהתחלה זה הרגיש לי ממש מוזר איך משתמשים? האם זה עושה קצף? איך זה מנקה? מה הריח שנשאר? האם זה באמת איכותי כמו שהשמפו הרגיל? הופעתי מאוד לגלות שזה פשוט וקל לשימוש, מרטיבים את השערות ואז מעבירים אותו ואם לא נזהרים זה עושה המון המון קצף, אפילו יותר משמפו רגיל

 ואיך בעצם זה מנקה?

קצת הסבר: השמפו המוצק מורכב מפעילי שטח שלהבדיל. שמפו שאתם קונים בסופר, הוא מכיל נגזרות של צמחים , ללא חומרים רעילים ומזיקים כמו SLS , סולפטים ופרבנים.  מה זה פעילי שטח? בגדול אלו מולקולות שיש להם שני צדדים, ממש כמו סבון מוצק, צד אחד נצמד למים וצד אחד נצמד לשמן. יש פעילי שטח המיוצרים מצמחים ויש מבעלי חיים. איזה סוגים יש? מה כדאי ומומלץ? אני מציעה לכם ולמי שמאוד רוצה להכין שמפו כזה, ללכת לקורס קצר יומי אצל שרונה והיא כבר תיתן לכם את כל הפירוט. או פשוט לרכוש מוכן בהתאמה אישית לסוג השיער שלכם פעילי השטח זה רק הבסיס, אליו מצטרפים עוד הרבה חומרים. יש חומרים שתפקידם בשמפו להישאר על השיער ולרכך אותו יש חומרים שמעניקים רכות והזנה לשיער כמו חלבון אורז שעבר תהליך של הידרוליזה ולכן הוא מותאם להמסה ויכול ממש לחדור לתוך השערה. יש חמאות נהדרות שניתן להוסיף לשמפו, אני מוסיפה חמאת קוקום וחמאת קקאו וגם שמן ארגן ושמן קיק. מצאתי שהשילוב הזה הוא הכי טוב עבורי.

בנוסף אני טוחנת מעט רוזמרין שמעבר לתפקיד שלו בהרחקת כינים , הוא ממש עוזר לקרקפת, אני אוהבת גם לטחון פרחי לבנדר שעושים ריח נהדר וגם מרגיעים. וסרפד שמסייע במניעת קשקשים וגם מרגיע את הקרקפת. לכל הטוב הזה, אני מוסיפה שמנים אתרים מותאמים לאבקות, לבנדר, רוזמרין, מרווה מרושתת וילנג שלכל אחד מהם יש תפקיד מעבר לריח הנהדר שלהם. ובסוף גם ויטמין E וויטמין B. יכולה לומר לכם שאחרי שבוע אחד של שימוש כבר הרגשתי הבדל ענקי באיכות השיער השיער התעבה והפסיק להשבר לי, הוא נהיה נעים מאוד למגע ולא יבש.

למרות זאת....

החלטתי להוסיף לו גם מרכך בנפרד

את המרכך הרכבתי מחמאת קקאו, שיאה, שמן ארגן , חוחבה, חלבון אורז ומשמנים אתרים שדומים למה ששמתי בשמפו. המרכך עוד יותר קל לתפעול מהשמפו כלל אין צורך בהרבה חומר, פשוט מעבירים על השיער ושוטפים  וזהו!!! השיער רך כמו חמאה. אני כבר לגמרי מאוהבת בטרנד המוצק וככל הנראה לא אלך או אסע לשום מקום יותר בלי השמפו, המרכך והסבונים שלי. שגם חוסכים מקום בתיק וגם לעולם לא ישפכו לי ויהרסו את כל הבגדים.